clik here

Thursday, March 24, 2011

Tips penjagaan wajah :)



Assalamualaikum...
hii readers..

alahai.. lama betul x berblog ni.. blog http://elshawlboutique.blogspot.com/ pun dah lama tak update ni. haishhhh... mesti korang tertanya-tanya kan kemana la menghilangnya elshawl ni..
heyheyhey... elshawl still bersama dengan gadis-gadis yang cantik di luar sana and still berbisnes. hehehe.. hopefully all customes elshawl bersabar ye.. tak sempat lagi nak update syg. InsyaAllah elshawl akan update shawl terbaru tak lama lagi. wait and see yaaaa...

acually bukan nak cite pasal elshawl yeee.. tp nak cite cikit pasal kecantikan.. ewah3.. elly ni macam la die tu cantik sangat kan nak cite pasal kecantikan ni. hehehe.. elly bukan cantik sangat pun.. bak kata almarhum p.ramlee.. "lawa tiada, manis ada.." hehe.. aku hanya insan biasa.. wah3.. berkiasan plk!!! udah2 lee elly..
elly bukan le tau sgt pn pasal kecantikan ni tapi ape yang elly tau dari sumber2 yang sahih tu elly kongsi la sedikit-sebanyak dengan korang yee.. yezza.. 

tip-tip ni boleh diamal kan setiap hari :-
  • untuk wajah kelihatan selalu segar, berseri-seri dan cantik, bersihkan muka atleast 5x sehari dengan air wudhu dan disertakan dengan solat, doa dan zikir.
  • untuk menhilangkan stress, membaca al-quran dan solat. dengan solat, kita menggerakkan seluruh tubuh. lalu berkomunikasilah dengan Allh SWT besertakan dengan zikir dan doa.
  • bagi pelmbambab pulak, gunakanlah senyuman agar sentiasa awet muda.
  • selalulah amalkan kata kunci, 'Allahuma kamma hassanta khalqii fahassin khuluqii'                            (Ya Allah sebagaimana engkau memperindahkan kejadianku, maka perindah pula akhlakku).           (Hr Ahmad)... Doa tengok cermin.
  • untuk bibir yang cantik, selalulah bisikkan kalimah2 Allh, tidak berbohong atau menyakiti hati orang lain, tidak sombong dan takabur.
  • bagi tubuh yang langsing, diet yang teratur dengan berpuasa 2x seminggu, isnin dan khamis. makanlah makanan yang halal, perbanyakkan sayuran, buah-buahan dan air putih.
 haaa.. tu la sedikit sebanyak tips yang boleh dikongsi dengan korang.. jika diamalkan, insayaAllah mujarab.

sesungguhnya...




No comments:

Post a Comment